Felanmälan
För att felanmäla normala ärenden såsom trasiga lampor och lysrör, utrustning i tvättstuga, porttelefoner, garageportar, biltvätt osv ska Energibevakning kontaktas. Detta görs enklast via helpme@engergibevakning.com alternativt på telefonnummer 08-647 66 10 eller via formulär, som ni hittar på Energibevaknings hemsida: https://energibevakning.com
För att felanmäla brådskande ärenden såsom en vattenläcka i din lägenhet ringer du ditt försäkringsbolags jour nummer och begär hjälp. När den akuta situationen har hanterats och man som borättsinnehavare försöker sätta sig in i vad som föreningen respektive vad man som borättsinnehavare ansvarar för, är det bra att börja med att läsa "Vattenkaoset" som reder ut begreppen.
För att felanmäla allvarliga fel på hissen: Hissen AB enligt anslag i hiss, telefonnummer 08-618 48 48.
OBS! För att undvika onödiga kostnader uppmanar vi alla i föreningen att kolla noga att dörren går igen när man går ut ur hissen. Det händer ofta att dörren lämnas i uppställt läge.
Vid misstanke om att man drabbats av skadedjur är det viktigt att agera snabbt för att begränsa spridningen. Informera omedelbart styrelsen och kontakta Nomor AB på telefon 0771-112 23 00, Glimmervägen 14, 191 62 Sollentuna, som är det företag som föreningens försäkringsbolag samarbetar med.